O rozejściu mięśnia prostego brzucha u kobiet w ciąży lub po porodzie

Rozejście mięśnia prostego brzucha pod koniec ciąży jest fizjologiczne, jeśli zmniejsza się w ciągu 2 miesięcy od porodu. Jeśli tak się nie dzieje albo rozejście jest duże i towarzyszą temu powikłania takie jak: przepuklina, bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa, bóle miednicy, nietrzymanie moczu oraz obniżenie narządu rodnego. W takiej sytuacji należy zgłosić się do specjalisty, by rozpocząć terapię.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój brzuch wróci sprawnie do formy, zacznij ćwiczyć już w czasie połogu. W tym okresie zalecane są jedynie odpowiednio dobrane ćwiczenia mięśni dna miednicy oraz mięśnia poprzecznego brzucha. Fundamentalna dla osiągnięcia sukcesu jest korekta postawy ciała oraz ergonomii czynności dnia codziennego. Dopiero gdy potrafisz prawidłowo używać mięśnia poprzecznego oraz dna miednicy możesz zacząć inne aktywności. Do tego czasu unikaj biegania i skakania (obciążenie dna miednicy) oraz ćwiczeń, które angażują mięsień prosty i mięśnie skośne brzucha.

Zapraszamy na konsultacje do naszej fizjoterapeutki Michaliny Kaczmarek.

Facebook